Malaguti Madison 3

A Malaguti követve a nemzetközi trendeket sorra hozza ki az új modelleket és szünteti meg a régen futókat. Eddig ugye ez a családi vállalkozás nem a rendszeres modellcseréről volt híres. Ami viszont öröknek tűnik az a Madison. Jelen tesztem tárgya is ez, pontosan a Madison 3. gondolom, a hármast nem kell magyarázni. inkább azt, hogy miben más ő mint az elődei. Az elődök eddig csak minimálisan különböztek egymástól. Kisebb ráncfelvarrások jellemezték. Ez a „hármas” azonban teljesen más. nézzük lépésről lépésre. Külsejét tekintve a letisztult íves idomokat agresszív szögletesek váltották fel. Laposabb lett az ülés, a műszer egység maradt a jól bevált négyműszeres. A bibi csak hogy kissé asszimetrikusra sikerült és ez Monk felügyelőt néző szememnek kissé idegesítő. Eddig az orr részen található két kis kopoltyút nagy légbeömlőkre cserélték, a gyújtáskapcsolóról nyitható ülést is külön zárral oldották meg. Némileg megnövelték az első plexi méretét is. Azt kell, hogy mondjam így a motor lényegesen karakteresebb lett, de emiatt még nem kellett volna teljesen új típusjellel ellátni. Használat közben jönnek ki a különbségek. Első, hogy sisaktartó ugyan van, de bukó az biz nem igazán fér bele. Pontosabban csak bizonyos igen nyitottaknak van hely benne. Kenyér, laptop,tornacipő…stb hegyekben állhat benne. Ez a baj, amikor széles és lapos egy tároló. Talán pont, ezért ha valaki a motor vásárlásakor kér dobozt és kiegészítőket, akkor az importőr azokat fél áron adja. Menetteljesítményben nem igazán érezhető különbség. A motor a legszigorúbb EU előírásoknak megfelelő injektoros, szabályozott katalizátorral ellátott 250 es.(ez lehetne már pl. a „3” jelzés egyik oka, mint eu3 blokk) Teljesítményét tekintve nem kápráztatja el az embert a maga 21 lóerejével. Erre szoktam azt mondani, ha valaki száguldozni akar, az vegyen egy ezrest. Régebben a Madisonokat szerelték 400-as blokkal is de azt hamar abbahagyták. Nem is csodálom annál nem sok rosszabb aggregátot láttam eddig. Visszaérve erre a gépre az ülés pozíció kényelmes és ad lehetőséget az embernek, hogy úgy üljön akár egy kényelmes nyugágyban, de ha kedve tartja, ülhet egy konyhakredenc melletti széken is. Lényegében a hátsó ülés is szinte azonos nagyságú és kényelmi fokú, mint a vezetőjé. Nincs többé duma, hogy nem megyek, mert kényelmetlen és nyomja a fenekem, csúszkálok rajta stb. a felniket 14-s re növelték, mondván minél nagyobb a kerék annál stabilabb a motor. Én semmi különbséget nem találtam az elődhöz képest. Mindkettőnek meg voltam elégedve a futóművével. A hármasé ugyan némileg keményebb.Ezért a rossz úton büntet. A bünti csak az utazási komfortot rontja az adott szakaszon. Ami mellette szól, hogy a motor mindig a földön van, nem pattog, nem lobog, ezért kimondottan stabil, kézben tartható. Mindezek ellenére nekem nagyon sportosra sikerült. Talán nem kellene ennyire feszessé tenni egy automata, guruló fotelt. A lámpákon is javítottak. Az előd híresen ócska világítással rendelkezett. Arról írtuk, hogy a design a funkcionalitás rovására ment. Szerencsém volt, mert pont jó időt fogtam ki a teszt idejére. Ezért nem csak a városban bóklásztam vele, hanem kikergettem a szabadba is. Ez azok számára lényeges, akik esetleg agromelációban laknak, vagy egy olyan szerethető mindenest akarnak venni a mi a hétköznapokban öszvér hétvégén meg elegáns túra partner. A Madison 3 minden kritériumnak megfelel. Városi dugóban kényelmesen elfér a sorok közt, dinamikus közlekedésre abszolút alkalmas. És ugye (pláne ha plusz doboz is van rajta) raktere sem elhanyagolható. Annak ellenére, sem hogy a kialakításért nem adnék Oszkárt a tervezőnek. Hétvégi túráknál, két személlyel, ha jól megküldjük a 21 tagú ménest, akkor 120-ra minden megerőltetés nélkül képes. 130 fölé viszont némileg nyögve nyelősen küzdi fel magát. De valamiért emiatt nem volt hiányérzetem. Rá kell jönni, hogy ezek az óriásrobogók, nem a száguldásról szólnak. Sokkal inkább a végtelen szabadság és kényelem megtestesítői. A benzinkútnál sem tépem a hajam hogy „ne mááá ennyit az autóm eszik” a Madison megelégszik vegyesben 4liter körül.

 

Ősszegzés: kimondottan elegáns sportos kinézet, kiváló használhatóság, jó, kissé kemény futómű, korlátozottan használható, de jó méretű ülés alatti tároló hely. Két személynek is kényelmes, ajánlott városi használatra és túrákra is egyaránt.

 

Száraz adatok kedvelőinek ajánlom az importőr hivatalos weboldalát a www.malaguti.hu

 

A tesztmotort az importőr Belfini Kft bocsátotta rendelkezésünkre.
Lapzártakor a motor akciós ára 1.350.000 Ft

 

Kiegészítő: gyári doboz 49.900.-
gyári riasztó 40.900.-

 

Fezo
 

Társoldalaink: www.zengomotorsport.hu | michelisz.com | mxonline.hu | eljunkjol.hu | kps.hu | cseppmentes.hu | medikommunikacio.hu | bergmanmedia.com | shop.bergman.hu | zebe.hu | ducatiruhazat.hu | malaguti.hu | hosegriado.hu | coolker.hu | www.astellasazorvosokert.hu