Malaguti x3m enduro

Ugyan nem a legfrissebb darab, de minden képen szót érdemel a Malaguti 2008 év vége felé piacra dobott ráncfelvarrott motorja ami x3m névre hallgat. Érdekesség hogy az előd csak pár hónapot volt forgalomban és máris kapott egy új köntöst. Ez a frizura igazítás ki is merítette a változtatások sorát. Mivel az elődről sem írtunk semmit ezért itt az alkalom, hogy megismerkedjünk az x3m el közelebbről.

Kezdjük az előzményekkel. Egy meghívásnak eleget téve gyárlátogatáson vettem részt a Malaguti San Lazzaroi üzemében. Itt épp az aktuális prototípusok bemutatóján/tesztjén vettem részt, amikor az udvaron mászkálva raklapokon álló 4ütemü motorokat láttam, töménytelen mennyiségben. Először csodálkoztam, mert hát eddig a Malaguti nem igazán, pontosabban abszolút nem vette fel a palettára az 50ccm feletti váltós motorokat. Nem bírtam magammal és fellebbentettem a pufi fóliát, ami takarta az egészet. Legnagyobb meglepetésemre tele volt Yamahákkal. Ekkor tudtam, meg, hogy ezeket bizony a Malaguti gyártja a Yamaha részére. Gondolom ezen felbuzdulva és a komoly piaci nyomás hatására beadta a család a derekát és belevágott a 4ütemü 125 enduró/supermoto gyártásába. A piaci statisztikákat nézvén és a pár napos próbaút után, jól tették! Mielőtt elindultam volna az, az érzés volt bennem hogy ez igazán „emberi” motor. Egy olyan endúró ami mindenki számára jól használható. Alacsony építése miatt még a legrövidebb lábú ember is kényelmesen közlekedhet vele, annak veszélye nélkül, hogy egy hirtelen megállásnál vagy esetleg egy lámpánál lábujjhegyen pipiskedve eldobja a vasat és közröhej tárgyát képezi majd.. A hasmagasság mégis lehetővé teszi az élmény teli motorozást erős terepen is. Ki kell hangsúlyozni ez nem verseny endúró! A motor ereje nem is tenné lehetővé. A kb 10 Le- nem épp a versenyszellememet erősítette. Talán pont ennek az ellensúlyozására kapott egy olyan futóművet az x3m amin kimondott biztonságban éreztem magam. Jól vizsgázott, amikor aszfalton, lendület motorként használtam és akkor is kiváló maradt, amikor terepen hajszoltam és feszegettem a határait. Még kisebb ugratásokkal sem tudtam kihozni a béketűréséből, a gátlók nem koppantak fel semmi jelét nem éreztem, hogy el akarná dobni magát. A fékek hosszú kínzás után is pontosan adagolhatóak és megbízhatók maradtak. Az enduró mintázatú gumik ellenére élvezetesen lehetett használni a városokban is. Egy igazi városi mini terminátor, amivel nem kell foglakoznom a padkákkal esetlegesen párfokos lépcsőkkel. Némi szlenget használva ez tökön, babon átmegy. Irányíthatósága kiváló, mindezt köszönhetjük a puha, de mégis stabil futóműnek, és a pille (113kg) súlynak. Kuplungkezelési problémákkal küzdők is bátran használhatják, nem áll fenn a veszély, hogy induláskor kidobja magát egykerékre és furcsa mód a lefulladási hajlama sem túl erős. Maga a motor 125ccm négyütemű kissé butuska. A Malaguti itt a hosszú megbízható működés mellett tette le voksát. Ezzel ugyan némileg langyos vízben pancsikolunk de valamit, valamiért. A célközönség valószínű nem fogja igényelni a nagyobb erőt és dinamikát, nekik elég lesz a 100-110 es utazó és a városi dinamizmus. A gép abszolút megfelel a mai trendeknek digitális műszerfal, elöl/hátul tárcsafék, önindító, pontos puha váltó,e.u-3 motor. Teszt gép egy titánium szürke volt és nem a képen látható fehér, ami erős military hatást keltett. Ha már a vásárló körről esett szó.

Kinek is ajánlanám a Malaguti x3m névre keresztelt öszvérét? Nagy és kisvárosi közlekedésre, agglomerációban lakóknak. Akik szeretnek akadálymentesen közlekedni. Kezdőknek, sportolni, tereptúrázni vágyóknak. Aki száguldozni, vagy hosszú kétszemélyes túrákat szeretne az felejtse el. Az x3m nem az ő motorja, mindenki másé.
Némi szárazanyag tartalom:

  • Hosszúság: 2110
  • Szélesség: 800
  • Magasság: 1140
  • Tengelytáv: 1335
  • Súly: 113
  • Benzintank: 9
  • Nyeregmagasság: 860
  • Motor:
  • 2/4 ütemű: 4
  • Hengerek száma: 1
  • Hűtes: levegő
  • Hengerűrtartalom: 125
  • LE: 9,6
  • Környezetvédelmi norma: Euro 3
  • Váltó: 5 sebességes
  • Indító: elektromos/ berugókar
  • Olajozás: külön olajozás
  • Erőátvitel: lánc
  • Gyújtás: elektronikus CDI
  • Gumik elöl: 90/90-21
  • Gumik hátul: 120/80/80
  • Fék elöl: tárcsafék dupladugattyú
  • Fék hátul: tárcsa
  • Műszerfal: digitális
  • Kipufogó: katalizátoros
  • Szinek: fehér, titánium

Az x3m ára 899.000 ft jelenleg akcióban 599.000+regadó

Magyarországi importőr: Malaguti Hungaria (Belfini Kft)
Központi honlap: www.malaguti.hu
 

 

Társoldalaink: www.zengomotorsport.hu | michelisz.com | mxonline.hu | eljunkjol.hu | kps.hu | cseppmentes.hu | medikommunikacio.hu | bergmanmedia.com | shop.bergman.hu | zebe.hu | ducatiruhazat.hu | malaguti.hu | hosegriado.hu | coolker.hu | www.astellasazorvosokert.hu