Mitől Blog a blog? És mit jelent?

Mielőtt bárki is a fejéhez kapna, hogy mit keres egy internes kifejezés fejtegetése a motoros lapban, megnyugtatok mindenkit nem egy pc-s újságot vett véletlenül és nem is fogunk belebonyolódni semmi hasonló dologba. Egyszerűen teszteltük a Malaguti Blogját. 2008-as Milanói kiállításon láttam meg először. És most „premier” előtt ülhettem is rajta. A motor olyannyira új keletű hogy a gyár csak 2009 áprilisától tette rendelhetővé. A magyar importőr is csak egy motort kapott tesztre.
Ezzel a lépéssel a Malaguti azt kívánja elkerülni, hogy valami idétlen hiba miatt vissza, kelljen hívni a motorokat. Ezt már jó pár nagynevű autógyár párszor megtette. És ez nem csak horribilis összegekbe kerül, de még image rontó is. Ezt a blamát meg nem engedheti meg egy olyan gyár, ami talán az utolsó ízig, vérig olasz, családi tulajdonban lévő vállalkozás.

Első ránézésre a Blog egy közepes testű és teljesítményű robogó. A tetszetős sportos, egyben elegáns kinézet ellenére nem tápláltam túl nagy reményeket irányában. Gondoltam beáll a többi hasonszőrű közé, ő is a globalizáció egyik „semmilyen” gyermeke lesz. Lehet, hogy a motor gondolatolvasó, amikor kitoltam a szalonból megbosszulta sötét lefitymáló elmélkedésem. Tehát amikor kitoltam (volna) sikeresen nekivezettem az ajtónak. Ekkora blamát. Mindezek után képzelem, milyen gondolatok cikáztak az importőr fejében, amikor utamra engedett. Pár kilométer megtétele után nem bírtam ki, megálltam és megnéztem miért is csattantam az ajtón akárcsak egy légy. Nem is olyan kicsi ez a motor. Sőt! hosszú. Az orr kiképzése kicsit a Jet Skire hasonlít. Az eleje, pontosabban a kerék meglehetősen messze került a vezetőtől. Ez egy esetleges balesetnél még jól is jöhet. A front részt az óriási króm hűtőmaszk és a két részből álló, ugyan csak nagy lámpatest uralja. Itt szakítottak az eddig óriás robogóknál alkalmazott megoldással. hogy mindkét lámpa egyszerre világit.

A blognál csak a helyzetjelzők világítanak egyszerre, a tompított fény baloldalon az országúti a jobbon foglal helyet. Az izzókat egy-egy projektor mögé bújtatták. Itt kell az első hiányosságot megjegyeznem, nincs a szerencsétlenen fénykürt. Oda a jó érzés, amikor idegbetegen lehet villogni valakire az úton. Első látásra a műszer egység nem illik a képbe. Modern motor, sportos kinézet retró műszerfal. Egy az egyben némi farigcsálással átpakolták az új Centro-ból. Semmi digitális kütyü, amivel jókat lehet gombozni. A második, és egyben nem tudom minek hiba, a sárgásan világító kör alakú kultúr műszerek fölé, odabiggyesztettek egy lilás-kéken világító kínai kétgombos kvarcórát. Pocsék. Legszívesebben leragasztottam volna szigszalaggal az is jobban mutat. Szerencsére ez csak sötétben feltűnő. A fejidomon van még egy plexi szélterelő. Jól eltalált, pont akkora hogy nagy sebességnél (jelen esetben 120 és kicsit fölötte) leveszi az ember mellkasáról a levegő nyomását, de a kilátásban abszolút nem zavar. A Malaguti gondolt a családi békére is.

Az ülés alatt, amelyet megint csak a Centro-tól örökölt, két külön álló teljes értékű sisaktartót találunk. Így nem veszik össze sportcipőt és büdi zoknit tároló papa, pipere cuccos mamával. Mindenkinek megvan a helye és abba azt pakol, amit akar. A kettő közti részen találjuk a benzin betöltő nyílást. Ide elmésen kialakítottak egy túlfolyó helyet hogy még véletlenül se az első sisaktartóba locsoljuk a túlcsorduló benzint. Ha valaki nagyobb laptopot vagy táskát kíván cűgölni akkor nem árt egy hátsó dobozt rátetetni. Ennek van még egy áldásos hatása is, gyorsításkor nem engedi lemaradni az asszonyt, ő meg nem kapaszkodik tíz körömmel a nyakunkba. Két nap múlva nem vágja hozzánk a kérdést: merre jártál? Melyik cafka karmolt össze kikaparom a szemét. Menet közben a Malaguti04 re keresztelt 160-as injektoros blokk ingen jól szerepel. Ezt is a Centro-tól örökölte a drágaság. Csak ott még Malaguti02 re hallgatott.

Karakterisztikájában eltérőnek tűnik, de gyanítom inkább a más kerékméret és váltó hangolás különbözteti meg lényegesen a két motor menet dinamikáját. Minden esetre dinamikusan mozgatja a 138 kg-os +kétfős testet. Nem felejthetjük ki, a környezet védelme érdekében a motor megfelel az EU3-as előírásoknak. Az elöl hátul 13’ kerekek ellenére kimondottan stabilan motorozható kiváló az egyenes futása,és a kanyarokban is megállja a helyét. Az első pillanatban azt hittem az első kerék 14-15’ ös. De csak a gumi méret tévesztett meg. 110/90-13. ez azért lényeg, mert nem szoktuk meg eddig, hogy egy 13-as cucc ennyire ne vegye észre a kátyúkat. A motorozhatósága és stabilitása meghazudtolja a nagyobb kategória társakét. Persze ehhez kell még egy igen merev váz. Az ülés pozíció kényelmes, határozottan elválasztva az első és hátsó traktust. Két személlyel közlekedve nem zavar a hátul ülő. Nem dörgölőzik hozzám és nem liheg a nyakamba. Nincs is annál rosszabb, amikor a bukók, egyfolytában összekoccannak vagy fékezéskor moncsicsiként a hátamra kenődik az utas. Apropó a Blogot két 225-ös tárcsa lassítja. Nyomáspontja, adagolhatósága jól eltalált. Innen nekem hiányzik a rögzítőfék funkció, amelyet pár társánál megtaláltam és szerettem is.(Malagutinál még soha) utakon köszöngetőseknek hiányozni fog még az elakadás jelző hiánya. Marad a legyezgetés.


A Blog célközönségeként azokat az embereket tudnám megjelölni, akik egy igazi városi harcost, szeretnének ötvözni egy kisebb pár száz kilométeres túrázóval, korra, nemre való tekintet nélkül. Lehet sportos, dinamikus, de lehet elegáns nyugis is. Ki-ki döntse, el mit szeretne. Végül is nem sikerült megfejteni mitől Blog a blog de jót motoroztam egy hétig. Nagyon élveztem és megkövetem, korán sem középszerű és nem a globalizáció satnya egyengyermeke.


Adatok bűvöletében élőknek:

Motor: egyhengeres 4 ütemű vízhűtéses 154 cc katalizátoros EURO 3 injetktoros motor
Teljesítmény: 13,9 Le 8500 fordulatnál
Önindító : Csak elektromosan
Elektronikus gyújtás ( CDI )
Váltó : automata Variomatic váltó ( CVT ) Váz: acélváz
Első felüggesztés: olajos teleszkóp ( csillapítási hossz: 88 mm )
Hátsó felfüggesztés: állítható dupla olajos lengéscsillapítás
Első fék : tárcsa O 225 x 4 mm két dugattyús
Hátsó fék: tárcsa O 220 x 4 mm egy dugattyús
Első gumi: 110/90-13”
Hátsó gumi : 130/70-13”
Benzintank : 9 liter
Száraz tömeg : 138 Kg


Méretek
Hosszúság 2085 mm
Magasság 1160 mm szévédővel: 1405 mm
Szélesség 745 mm
Nyeregmagasság 770 mm
Tengelytáv 1485 mm

Rendelhető kiegészítők: 37L hátsó doboz, riasztó, ülésfűtés, zene kialakítás

BEVEZETŐ ÁR:969.000.- ( Lista ár: 999.000)

- fezo -

Társoldalaink: www.zengomotorsport.hu | michelisz.com | mxonline.hu | eljunkjol.hu | kps.hu | cseppmentes.hu | medikommunikacio.hu | bergmanmedia.com | shop.bergman.hu | zebe.hu | ducatiruhazat.hu | malaguti.hu | hosegriado.hu | coolker.hu | www.astellasazorvosokert.hu