Spidermax GT 500. Túra? Sport? Város?

Lassan már két éve rója az utakat már nálunk is a Malaguti szó szerinti óriása, a Spidermax GT 500 . A gyártó  nem véletlen ragasztotta ezt a nevet a robogóra. GT a Grand Turismo-ra(nagy utazó) utal, az 500 a motor lökettérfogatát adja tudtunkra a Max meg a termetet. Első látásra meghökkentő mérete mellbevágja az embert és elgondolkodtatja, hogy valóban erre gondolt anno a városi közlekedést forradalmasító kismotor, azaz robogó megalkotója? Kétlem. Körbejárás után egy darázsra asszociáltam fej, tor és hatalmas potroh. Ekkora segget ritkán lát az ember. Maximum, ha nézi a nagy fogyásra keresztelt szörnyűséget. Bevallom első benyomásom nem volt túl hízelgő a külalakot nézve. Miután ráültem és elkezdtem vele közlekedi hírtelen megváltozott a kép melyet sebtében alkottam. Minden a funkcionalitásnak van alárendelve. Menet közben körvonalazódik mit, miért és hová tettek. Így már nem rusnya se motor se robogót láttam, hanem egy zseniálisan megtervezett óriás kétkerekűt, ami ha kiszakadunk a városi szerencsétlenkedésből, Gold Winget megszégyenítő kényelemmel szállít mindenfelé. A pontosan 459ccm-is motor a maga 40 lóerejével könnyedén mozgatja a nettó 219 kg-os kasznit. De számoljunk mennyi is az annyi? Plusz 14 az üzemanyag, hátsó doboz némileg megpakolva 15, az ülés alatti sisaktartóban, amibe kényelmesen „v” alakban befér akár két zárt bukó, meg némi cucc, cirka 5 kg, ideális esetben az utas nem több 55-nél, (bocs ducik.) na meg én a 85 kilómmal azaz összesen….393! Nem kevés. Kb. 1 Le/10kg. Jónak mondható. Ennyit a matekról. Méretes termete furcsa mód nem gátolja a városi közlekedésben. Ez nagyban köszönhető a merev, két részből álló alumínium „V” box váznak, mely egyedülálló eddig a robogók közt. Akár egy komoly sportmotoré.

Futóműve arányban áll a méretével, robosztus igen jól eltalált, elöl, hátul 16-os kereken fut, egyaránt jól érzi magát szerpentinen, autópályán, sőt a „0”-son kamionok által kialakított nyomvájuk sem hozzák zavarba. A tükröket megfelelően magasra rakták ahhoz, hogy a sorok közt ne csapjuk le az autók tükreit. Turázó mivoltát erősíti a hatalmas plexi és első idom, ami minden levegőt eltol előlünk. Áldásos tevékenységeként igen nagy vákuum keletkezik 100 felett mögötte. Tehát nem, hogy kapaszkodni nem kell, de a napszemüvegünk erővel a fejünkön kell tartani különben leszippantja rólunk, és huss, volt szemcsi, nincs szemcsi. Egyik éjjel az M7 en közlekedtem, morogtam magamban, milyen ócska a látás ködös ocsmány idő, az autók is vánszorognak. Mi van itt? Mindenki elaludt? Ekkor oldalra néztem, a leelőzött autó fénye komoly vízfüggönyt világított át. Szép, egy eső zónába értem csak nem vettem észre. Ekkor áldom a robogó készítőket. Nem sok minden van, amit utálok, de elázni, hidegben ráadásul normál öltözetben azt igen. Egyre szimpatikusabb, ahogy a köz mondja nagy test nagy élvezet. ekkor a műszerfalon elkezdett villogni az „ICE” felirat, jelezvén csúszhat az út. Először teljes képernyőt elfoglalta a figyelmeztetés, majd pár másodperc után lement a digitális kijelző bal sarkába és folyamatosan villogott. Ilyen körülmények közt nagyon jó szolgálatot tesz az integrál fék mellyel a Spider rendelkezik. Első fék, szokásosan a jobb oldalon, viszont a baloldali hátsó fékkar behúzásakor az első is elkezd intenzíven fékezni. Ezzel a megcsúszás esélye minimálisra csökken. én sokkal jobbnak és stabilabbnak tartom, mint az ABS-t. ha valaki nem ért velem egyet ne kövezzen meg érte, a tapasztalat ezt mondatja. Versenypályára is kivittem, végül is tesztmotor adjunk neki.
A futómű itt is tökéletesen tette a dolgát, nem volt alulcsillapított nem lehetett érezni, hogy nagy a rugózatlan lengő tömeg. A kanyarodásnak inkább a központi állvány azaz sztender szab határt. Sajnos erős döntésnél képes leérni rettenetes hanggal és szikrázással figyelmeztet, ne forszírozd tovább, mert eldobod a vasat! Ez az első motor, amivel el tudtam két személlyel is úgy közlekedni egy tank üzemanyagot,(kb.300km) hogy ne kezdjek fészkelődni és keresni valami ürügyet egy kis pihenőhöz. A két csomagtér elég ahhoz, ha akarunk egy egy-kéthetes túrát akkor ne kelljen mindenféle hátizsákokkal és hasitasikkal bíbelődni. A nagy súly és merev váz miatt a hátul trónoló súlyát nem lehet érezni, abban az esetben, ha nem haladja meg a 80-90kg-ot. E súly felett városban lassú, autók közt lavírozva, érdekesen farnehézzé válik, emiatt kissé imbolygós lesz. Mindez 20km es sebességnél megszűnik. Ekkor nem árt vigyázni a fekvő rendőröknél sem, mert a Spidernek amúgy is elég kicsi a hasmagassága könnyen lecsaphatjuk. Szerencsére kárt nem teszünk benne, de szívfájdító a hang, ami kíséri a motortartó földhöz csapódását. Hideg napokon közlekedve véletlenül vettem észre hogy az oldalt kopoltyúszerűen kiképzett hűtő nyílások egy meleg burkot képeznek a láb körül és nyomják a meleg levegőt a hátul ülő lábára is. Gyanítom véletlen, és nem a tervezői zsenialítás műve
.
Összegzés: kimondottan kényelmes túramotor, akár két személy részére is, sportos közlekedésre is korlátlanul alkalmas, nagy rakodó tere miatt hosszú túra, bevásárlás nem okoz gondot, jó futómű, teljes szélvédelem, kényelmes nagy ülések, az első magasság 760mm-en van ezért alacsonyak is kényelmesen használhatják. Egyedül álló „V” box rendszerű merev aluváz.
Igényes kiképzés, digit fedélzeti komputer.

 Az importőrnél vagy partnereinél rendelhető extrák: kétzónás ülésfűtés, extra világítások, Hi-Fi.

- Fezo -

Társoldalaink: www.zengomotorsport.hu | michelisz.com | mxonline.hu | eljunkjol.hu | kps.hu | cseppmentes.hu | medikommunikacio.hu | bergmanmedia.com | shop.bergman.hu | zebe.hu | ducatiruhazat.hu | malaguti.hu | hosegriado.hu | coolker.hu | www.astellasazorvosokert.hu